Et presentem “La Paquita”, una guia d’orientació al desorientat. En cas de dubte “La Paquita” et pot ajudar.
Tinc un dubte relacionat amb:
1. HORARIS, CALENDARI, ASSISTENCIA
2. ENTRADES I RECOLLIDES
3. QUOTES I MATERIAL
4. SORTIDES I CONVIVÈNCIA
5. ESMORZARS, SALUT, HIGIENE
6. EVOLUCIÓ ALUMNE, INFORME ESCOLAR, TUTORIA
7. MENJADOR
8. HORARI MATINAL, ACOLLIDES I EXTRAESCOLARS
9. MANUALS D’AJUDA PER FACILITAR L’ÚS DEL MÒBIL (PER ENVIAR FEINETES A L’ESCOLA I PADLET)
10. DUBTES CONFINATS TRACTATS AL CONSELL ESCOLAR
11. ALTRES DUBTES NO RELACIONATS AMB CAP D’AQUESTS TEMES
HORARIS, CALENDARI, ASSISTENCIA
ELS HORARIS I LES ENTRADES PER CURS 2021-2022 SÓN LES INFORMADES PER LA DIRECCIÓ DEL COLE DEGUT AL COVID-19
Podeu consultar tota la informació actualitzada a la web de l’escola i als comunicats de l’app
13 de setembre: Inici de les classes
24 de setembre: La Mercè
12 d’octubre: El Pilar
7 de desembre: Dia de lliure disposició
23 de desembre al 7 de gener: Nadal
28 de febrer: Dia de lliure disposició
De l’11 al 18 d’abril: Setmana Santa
3 de juny: Dia de lliure disposició
6 de juny: Segona Pasqua
22 de juny: Acabament de les classes
Els alumnes tenen l’obligació d’assistir a classe i a totes les activitats programades dins l’horari lectiu. Cada tutor controlarà diàriament l’assistència. Si per alguna causa l’alumne no pot assistir, s’ha d’avisar per telèfon (93 263 58 10) o per mail a la tutora o tutor (els mail es van passar en un comunicat de l’app de l’escola) i a l’escola (epacocandel@gmail.com). Les faltes d’assistència sense justificar seran valorades per la Direcció i per la Comissió Social del centre i lliurades a Inspecció educativa, tal i com marca la normativa.
LES ENTRADES I RECOLLIDES HAN QUEDAT AFECTADES DEGUT AL COVID-19
Podeu consultar tota la informació actualitzada a la web de l’escola i als comunicats de l’app
En cas que la persona que vingui a recollir el vostre fill/a, no sigui l’habitual que la mestra coneix, ho heu d’avisar a la tutora i assegurar-vos que la persona està autoritzada per fer la recollida.

No cal dir que aquelles famílies que realitzen pagaments fraccionats al llarg de curs podran continuar fent-los sense problemes (només, com sempre, adreçar-se a la Direcció).
Cal que tingueu en compte que cal ser molt rigorosos amb els terminis de pagament ja que en cas de devolució de rebut, les despeses originades aniran al vostre càrrec.
El menjador es facturarà mitjançant domiciliació bancària el dia 10 de cada mes. . (Aquelles famílies que facin ús de manera habitual o esporàdics fixos).
Els alumnes disposen de TOT el material escolar necessari per al correcte desenvolupament de les seves activitats escolars.
Els alumnes de Primària ja disposen d’una carpeta de cap de setmana que hauran de portar el dilluns al matí.
En el cas de Psicomotricitat (Ed. Infantil) i Educació Física (Primària) és imprescindible que vinguin amb el calçat i la roba adequades: xandall i calçat esportiu
LES SORTIDES PODRAN QUEDAR AFECTADES SEGONS LA EVOLUCIÓ DEL COVID-19
Al llarg del curs farem sortides fora de l’escola per ampliar l’aprenentatge d’altres entorns i amb altres recursos. Aquestes sortides les considerem tan importants com qualsevol de les activitats que es realitzen a l’escola i per tant, entenem que tots els infants han d’assistir-hi. L’autorització de sortides és única per a tot el curs.
Per altra banda, l’escola organitza colònies escolars cada final de cicle: a P5, a 2n, a 4rt i a 6è de Primària.
FUNCIONAMENT ESPECÍFIC DEL CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
- Pel bon funcionament de l’escola us demanem que tingueu presents les següents recomanacions:
- L’escola comença a les 9 hores; és convenient que els nens/es arribin puntuals. Pel curs 2021-2022 els horaris han quedat afectats pel Covid-19. Consulteu l’horari d’entrada de cada curs als comunicats de la web o a l’app de l’escola
- Els nens i nenes han de portar el seu esmorzar i un tovalló dins d’una bosseta de roba marcada amb el seu nom.
- Han de tenir una bata escolar, amb una veta d’aproximadament 10 cms i amb el seu nom marcat.
- S’ha de portar un got de plàstic marcat amb el nom. Pel curs 2021-2022 i, degut al Covid-19, els nens i nenes han de portar una ampolla d’aigua en comptes del got de plàstic.
- Els nens i nenes han de portar roba còmode, amb gomes a la cintura (sense cremalleres ni botons) sobretot a Infantil 3 anys. També es recomanable portar bambes amb velcro.
- Tota la roba que els nens i nenes portin a l’escola i que s’han de posar i treure ha d’anar marcada amb el nom i amb una veta per poder penjar-la (abrics, bufandes, jaquetes…).
- S’haurà de disposar d’una muda de recanvi a l’escola, també marcada amb el seu nom.
- Els aniversaris es celebraran mensualment a la classe i l’escola subministrarà el berenar.
- En cas de recollida d’una altra persona de les habituals haureu d’avisar al centre inclús en aquells casos que hagueu autoritzat (mares de companys, …).
FUNCIONAMENT ESPECÍFIC DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
- Els nens i nenes de Cicle Inicial (1er i 2n) han de portar una bata a l’escola, marcada amb el seu nom.
- El Cicle Inicial i Mitjà contempla el material de classe com a col•lectiu. Els nens i nenes no han de portar res de casa (llapis, colors, …). Tot aquest material el facilitarà l’escola.
- Totes les comunicacions entre família i escola es faran mitjançant l’agenda escolar i via app de l’escola (recordatoris, avisos, etc)./li>
- L’equipament d’Educació Física i el material que necessiten els nens/es també serà especificat per la mestra/el mestre corresponent.
- És molt convenient que cada dia feu una ullada a l’agenda dels vostres fills/es per controlar les tasques i per comprovar si hi ha algun tipus de comunicació. Tanmateix els butlletins trimestrals contenen informació rellevant que us pot ser d’utilitat i us encoratgem a fer un ús habitual a la pàgina web i als diferents blocs de l’escola.
- En cas de recollida d’una altra persona de les habituals ho heu de notificar per agenda. Inclús aquelles que tingueu autoritzades ( mares de companys…)
EN CAP CAS NO S’ENTREGARÀ A CAP NEN SENSE LA CONFORMITAT DE LA FAMÍLIA PER ESCRIT. - Els alumnes de 5è i 6è de Primària sortiran sols fins a la porta de sortida ubicada al pati. Es necessita una autorització especial en el cas que hagin de sortir sols de l’escola.
Com a norma general, a l’escola s’haurà de dur un esmorzar saludable consistent en: cereals, fruita tallada, fruits secs, entrepà o iogur (només cal portar una d’aquestes coses). Caldrà
portar-lo dins d’una carmanyola en una bosseta de roba on també hi portaran un tovalló i cullereta, si s’escau.
No es pot portar: Sucs, galetes, actimel, pastisseria industrial, snacks diversos.
Evitem l’us de paper d’alumini i altres embolcalls d’un sol ús que generen grans quantitats de residus.
Quan els infants hagin de prendre medicaments, heu d’intentar que les preses (sobretot antibiòtics, mucolítics…) no coincideixin, sempre que sigui possible, dins l’horari escolar. Si això fos impossible, heu de comentar-lo amb la tutora, i aportar la recepta del pediatra. El medicament ha d’anar marcat amb el nom, la dosi i l’horari i, l’haureu de donar directament a la mestra.
Quan un infant es posi malalt a l’escola, es comunicarà immediatament a la família perquè el passi a buscar. Per aquesta raó és molt important que actualitzeu les vostres dades, sobretot els números de telèfon on podem localitzar-vos en cas de necessitat.
Igualment, en cas d’accident, us avisarem primer a vosaltres i només en cas de no poder localitzar-vos, els durem nosaltres a un centre mèdic.
Per altra banda, és molt important tenir constància de les al·lèrgies i/o intoleràncies que tinguin els vostres fills i filles. Us preguem de mantenir actualitzat el full de salut i que aviseu a Direcció, Tutor/a i coordinador del menjador.
EVOLUCIÓ ALUMNE, INFORME ESCOLAR, TUTORIA
Pel curs 2021-2022 i, degut al Covid-19, les reunions amb l’escola es faran de forma telemàtica preferentment.
Es lliuraran dos informes en format paper al llarg del curs (al gener i al juny) pels alumnes d’educació Infantil
A Educació Primària es lliurarà tres informes escolars, coincidint amb els finals de trimestre.
Reunió de principi de curs
Entre el 25 de setembre al 10 d’octubre es programaran les diferents reunions de començament de curs pels alumnes de P3, P4, P5, 1er, 2n, 3er, 4rt, 5è i 6è de Primària. En començar el curs us direm l’hora de la convocatòria.
Entrevistes personals
Les entrevistes personals les poden demanar tant les tutores com les famílies. Les peticions es faran per escrit mitjançant una nota o parlant directament amb la tutora.
S’ha de garantir, com a mínim, una entrevista individual al principi de l’escolaritat i, una altra, al llarg del curs.
A P3, a part de l’entrevista inicial, cada tutora convocarà com a mínim, una vegada a cada família.
Participació de les famílies
L’escola ha de ser un espai per a totes les persones implicades en l’educació dels infants, on tothom pugui aportar alguna cosa i gaudir-ne.
Com ja sabeu, podeu participar en les comissions mixtes que s’han constituït des de l’AFA. A mida que avanci el curs, us proposarem altres espais de participació (festes, acompanyament a activitats fora del centre, tallers…)
Has resolt el teu dubte?
Sí
NO
Enhorabona, gràcies per consultar a la Paquita
No et preocupis, pots consultar a la tutora de classe o amb direcció
De 12:30h a 15:00h i a partir del 13 de setembre l’escola disposa de servei de menjador, on els monitors tenen cura dels infants durant el temps de migdia, per dinar,descansar i jugar. Durant aquesta estona, els nens i nenes que estiguin acostumats a dormir, podran fer la migdiada.
Els avisos referents a l’alimentació els heu de fer arribar anticipadament a través de la tutora i convé que també els comuniqueu a l’equip directiu (dietes astringents, intoleràncies, dietes especials…).
El preu del servei de menjador queda establert en 7€ per als usuaris habituals i 7.25€ els esporàdics. Els nens i nenes que hagin de fer ús esporàdic del menjador hauran d’avisar mínim el dia anterior, ja que el menjar es demana sempre amb un dia d’antelació.
Els nens i nenes que facin un ús continuat d’aquest servei, caldrà que avisin amb anticipació quan hagin d’absentar-se. En cas de malaltia sobtada, el primer dia d’absència no es podrà retornar (els successius es retornaran sempre que s’hagi avisat) ja que el menjar es demana amb anticipació d’un dia. Recordem que les compensacions de les absències es faran en finalitzar cada trimestre i que la compensació s’efectua únicament del preu del menjar i no de la part que correspon al monitoratge. El coordinador del menjador és l’encarregat d’atendre a les famílies cada matí de 9:00h a 9:30h aproximadament i el que porta el control de les absències, les dietes especials, les dietes astringents, etc. (Telèfon i Whatsapp: 692595812)
Has resolt el teu dubte?
Sí
NO
Enhorabona, gràcies per consultar a la Paquita
No et preocupis, pots consultar al coordinador de menjador DANI (Telèfon: 692595812)
L’AFA (Associació de Famílies d’alumnes) gestiona l’acollida matinal dels alumnes (de 8 a 9 hores) i les activitats extraescolars. A més, col•labora de manera molt intensa en les activitats educatives de l’escola (Nadal, Setmana Cultural, Festa de Final de Curs…) mitjançant les Comissions de Treball constituïdes, facilita serveis d’acollida als pares i mares per l’assistència a
les reunions d’inici i final de curs, gestiona el casalet d’estiu (en horari de jornada intensiva) i el Casal del mes de juliol.
La participació en el dia a dia de l’escola està representada pels Delegats i Delegades de classe, escollits a començament de curs, els quals actuen de pont entre famílies, AFA i escola.
Us podeu adreçar a afapacocandel@gmail.com
Pel curs 2021-2022 teniu tota la informació de les activitats extraescolars i acollida matinal en aquest enllaç.
Has resolt el teu dubte?
Sí
NO
Enhorabona, gràcies per consultar a la Paquita
No et preocupis, pots consultar al coordinador d’EXTRAESCOLARS JUANMY o enviant un mail a afapacocandel.extres@gmail.com
- Us deixem els manuals que s’envien als grups de classe a través dels delegats/delegades:
- Manual per fer vídeos que pesin poc (Android)
- Manual per crear grup de whastapp buit per enviar vídeos/fotos per comprimir
- Manual per omplir directament els formularis en PDF
Si el teu dubte no està relacionat amb cap dels temes anteriors, pots posar-te en contacte amb l’AFA, enviant un mail a afapacocandel@gmail.com, o bé amb la escola, enviant un mail primer a la tutora o tutor i si aquest no ho pot resoldre a l’escola epacocandel@gmail.com
- Us deixem les respostes de l’escola als dubtes de les famílies traslladats al Consell Escolar:
- Consell Escolar 30/04/2020